Waze edukációs kampány – 2017 november
Az utóbbi évtizedek legnagyobb fejlesztése kezdődött Debrecenben. Az „Új Főnix Terv” keretében több terület mellett a közlekedésre is nagy hangsúly kerül. Az elmúlt szűk húsz évben majdnem duplájára nőtt az autós forgalom Debrecenben és a város 2050-es tervei szerint ez még tovább nő majd. A közlekedésfejlesztési tervek között szerepel az új intermodális központ építése, ami egy főút lezárásával jár, illetve a belvárosi forgalmi rend átalakulásával, hogy elbírja az így keletkezett terhelés többletet. Novemberben a belváros két főútvonala egyirányú lett, buszsávokkal kiegészítve, ami gyorsítja a közösségi közlekedés haladását is.
Az új forgalmi rendre való átállást megkönnyítése érdekében, Debrecen városa csatlakozott a Waze Connected Citizens Programjához 2017 márciusában. Az együttműködés lehetőséget biztosít arra, hogy egy olyan megoldást nyújtsunk a város lakóinak egy valós idejű közösségi alapú navigációs alkalmazás formájában, amit naprakészen tartunk a forgalmi változásokkal. A Waze partnerség mellett, a Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért szervezet vezetésével, az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ együttműködésével – önkormányzati támogatás mellett – Debrecen elindított egy edukációs kampányt, hogy minden érintetthez eljussanak a forgalmi renddel kapcsolatos változások. A kampány sikeréért az egész város együtt dolgozott a helyi vállalatokkal és partnerekkel közösen. A cél az volt, hogy minden kommunikációs csatornán eljusson a hír a lakossághoz, megmutatva ezzel Debrecen összetartó közösségi erejét.
Az edukációs kampánynak a folyamatos online jelenlét mellett része volt egy három hétvégén át tartó kitelepülés Debrecen két forgalmas bevásárlóközpontjában (Fórum Debrecen és Kishegyesi úti Tesco). A standok mellé szélesvásznú televíziókat (Media Markt Magyarország támogatásával) és nagysebességű vezetéknélküli internetet (CTS Informatika Kft. támogatásával) telepítettünk. A Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért szervezet és az EDC Debrecen Város- és Gazdaságfejlesztési Központ munkatársainak vezetésével és iránymutatásával, a Debreceni Tankerületi Központ segítségével három középiskola is csatlakozott a kampányhoz, diákjaik (a közösségi szolgálat keretén belül) a standok helyszínein segítették az arra járó lakosokat tájékoztatni az új forgalmi rendről. Minden diákot egy nagyteljesítményű Google táblagép segítette (a Szövetség az Életen Át Tartó Tanulásért támogatásával), amin előre volt telepítve a Waze, hogy még látványosabban tudják az arra járókat segíteni. Több mint száz diák vett részt a kampányban, az összességében több mint 60 órás kitelepülésen több ezer lakost tájékoztattak az új forgalmi rendről, illetve ismertették a Waze program használatát. A város és a partnerei közös, kitartó munkájának köszönhetően az átállás az új forgalmi rendre zökkenőmentes volt. A helyi Waze közösséggel együttműködve a debreceni Waze térkép mindig naprakész volt az aktualitásokkal.
A Waze globális főhadiszállása is elismerte a város munkáját.
A Waze főhadiszállás folyamatosan nyomonkövette a kampányunk alakulását. Az általuk elkészített statisztika szerint, a kampányidőszak alatt több mint a harmadával nőtt a már eleve magasabb számú alkalmazást letöltéseinek száma. A statisztikák szerint a programhoz való csatlakozás óta az aktív felhasználók száma megduplázódott és az összes felhasználó elérte a 20.000-t, az egyidejű felhasználók száma pedig több mint kétszeresére nőtt.